ぼくのなつやすみのよてい

学生時代にバックパッカーをしておくべきだったと30歳を超えて気づきました。初めての海外は、大学卒業後のインド。懲りてしばらく海外に行かなくなりました。英語コンプレックス。東京の田舎育ち。2016年6月、初めての一人海外旅行は台湾。2016年10月、2度目の一人海外旅行はイラン。 語学力がなくても何とかなることに気づき、そこからよく海外に行くようになりました。 リュックだけ持って、LCCで海外にいく弾丸海外旅行スタイルが好きです。

MENU

(Movie)Apocalypse now

Yesterday, I went to the movies to watch "Apocalypse now.”
The movie was 2h30min long, but it felt longer.
I don’t understand this film much even though I have watched it three times.
But, I’m attracted to this film.
I love 3 things about this movie, the music, the cinematography and Marlon Brando(as Colonel Kurtz).
The sound track featuring the Doors really matched the atmosphere. And, the helicpter scene with Wagner music was exciting. Moreover, “ I love the smell of napalm in the morning.” is my favorite line in the whole movie. That line to me symbolizes the madness of the Vietnam War. Marlon Brando playing Colonel Kurtz was so mysterious. His character was so different from the Godfather.
If I have a chance, I’d like to watch it again.